Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Garrett

    Garrett - Turboer ud over det sædvanlige.

    Navnet John Clifford Garrett er uløseligt forbundet med historien om turboladning. Garretts lidenskab for teknik og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 blev han Lockheeds 29. medarbejder. 
    Han havde dog en ambition om at drive sit eget luftfartsselskab, og d. 21 maj 1936 oprettede han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et etværelses kontor i Los Angeles. I slutning af 1930'erne var selskabets første produkt, en fuld-aluminiums intercooler til fly, færdigbygget. I slutningen af 1940'erne, efter 2. Verdenskrig, givet ATSC et kæmpespring på NYSE (New York Stock Exchange). 1950'erne var præget Garretts diversifering og ekspansion. Virksomhedens erfaring og viden og rumfartsdesign understøttede udviklingen af firmaets landsbaserede forretning, og snart blev navnet Garrett synonymt med motorforstærkning i bilindustrien.

    Historien om Turbo begynder i 1954 da Garretts T15-turno blev parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngivne Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket blev den første turboladede produktionsbil i 1962, blev teknologiens indflydelse i stedet anerkendt i erhvervskøretøjer, da John Deere i 1967 valgte at Garrett T04-turbo skulle bruges som standard turbo i deres serie af gårdtraktorer. På dette tidspunkt tænkte folk, at det var et skridt, som kunne ødelægge John Deeres omdømme, og derfor fulgte hele industrien nøje med. 
    Først i 1990'erne blev det mainstream på verdensplan at have turbo, da Garretts nye variable dyseturbineteknologi (VNT) gjorde det muligt for en Fiat Croma 1991, at justere strømmen af udstødningsgasser til direktion på de specifikke motorkrav.
    Da Volkswagen-Audi parrede VNT-teknologi med deres 1.9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lancering i 1995, blev den symbiotiske pasning mellem turboladning og direkte indsprøjtning af dieseldrevne motorer bekræftet. Dette resulterede i, at evolutionen blev revolution.

    Sorter efter

    713673-9006S - Turbo Orginal Garrett turbolader

    Ex. depositum
    5.375,00 (DKK) inkl. moms

    740611-5002S - Turbo Orginal Garrett turbolader

    Ex. depositum
    5.375,00 (DKK) inkl. moms

    Alle Garrett T3 turbine housings and Borg Warner EFR 7064/7670 B-Type turbine

    1.00165.02-14000
    Almindelig jern - passer til pakning 1400G
    275,00 (DKK) inkl. moms

    DIESEL PERFORMANCE - PTSTG1707

    1.00150.06-452233-5004S-kopier
    Turbo passer på 2 - 3.5 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator
    4.875,00 (DKK) inkl. moms

    DIESEL PERFORMANCE - PTSTG1707

    1.00155.01-836023-5003s-kopier
    Turbo passer på 1.3 - 2.2 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Effektiv tuning op til 300hk.
    7.000,00 (DKK) inkl. moms 6.075,00 (DKK) inkl. moms

    Divided T4 - Flange

    1.00156.05-14420
    Almindelig jern - passer til pakning 1442G - Garrett GT3788/GT4088R/GTX4088/GT4094R/GT4202R GT4294R/GT4508R/GTX4508R - Borg Warner EFR 7064/7670 D/C/G type
    468,75 (DKK) inkl. moms

    Garrett GT/GTX42 T6 turbine equipped turbos

    1.00160.01-14430
    Almindelig jern - passer til pakning 1443G
    475,00 (DKK) inkl. moms

    Garrett GT30 and GT35 models (Divided/Twin Scroll)

    1.00155.03-1391
    Passer til clamp 1416C
    310,50 (DKK) inkl. moms

    Garrett GT30/35 4-Bolt til 3" V-Band Adapter

    1.00204.10051
    inkluderer ikke parrings flange, fastgørelsesdele og clamps.
    752,10 (DKK) inkl. moms

    Garrett GT30/GT35 4 Bolt til V-band, flange adapter

    1.00159.01-11742
    GT30 / 35 4-Bolt til V-Band Adapter Flange Kit for 3 "O.D. downpipe (inkluderer adapterflange, parringsflange, V-Band klemme og fastgørelsesdele)
    925,00 (DKK) inkl. moms

    Garrett GT3271 turbine

    Almindelig jern - passer til pakning 1445G
    275,00 (DKK) inkl. moms

    Garrett GT4088 703457-2 - Turbo outlet flange - LAGERSALG

    1.00134.00 - 19854
    Rustfri stål
    465,75 (DKK) inkl. moms 225,00 (DKK) inkl. moms

    GARRETT GTX2860R GEN II 200-475 HK A/R 0.64 - 856800-5003S

    Komplet turbolader med turbinehus.
    10.750,00 (DKK) inkl. moms

    GARRETT GTX3071R GEN II - 340-650PS - T3 - 856801-5006S

    Komplet turbolader med turbinehus.
    12.995,75 (DKK) inkl. moms 11.845,00 (DKK) inkl. moms

    GARRETT GTX3071R GEN II - 340-650PS - T3 1.06A/R - 856801-5004S

    Komplet turbolader med turbinehus.
    12.995,75 (DKK) inkl. moms 11.845,00 (DKK) inkl. moms

    Garrett GTX3071R GEN II 340-650PS 0.82 A/R - 856801-5005S

    Komplet turbolader med turbinehus.
    12.995,75 (DKK) inkl. moms 11.845,00 (DKK) inkl. moms

    Garrett GTX3071R GEN II 340-650PS T3 1.06a / R - 856801-5016S

    Komplet turbolader med turbinehus.
    12.995,75 (DKK) inkl. moms 11.995,00 (DKK) inkl. moms

    Garrett GTX3076R GEN II 400-750PS T3 1.06a / R - 856801-5025S

    Komplet turbolader med turbinehus.
    12.995,75 (DKK) inkl. moms 11.995,00 (DKK) inkl. moms

    GARRETT GTX3576R GEN II - 400-750PS - 856801-5047S

    Komplet turbolader med turbinehus.
    14.555,00 (DKK) inkl. moms 13.845,00 (DKK) inkl. moms

    GARRETT GTX3576R GEN II - 400-750PS - T3 1.06A/R V-BAND - 856801-5046S

    14.555,00 (DKK) inkl. moms 13.845,00 (DKK) inkl. moms