Benzindyser til tuning. Bruges eks. til dragrace, motorsport, drift, rally osv. Benzindyser i rigtig god kvalitet til billige priser. Vi har brugt disse dyser siden 2006, og vi har aldrig haft problemer med dem. De kører meget stabilt og spøjter perfekt, det er dyser vi impoterer fra USA og Canada.
Det er meget nemt at montere disse dyser, da du kan vælge dyser der passer med stikket der er i din bil. Der bliver oftest brugt Bosch stik. Disse dyser passer oftest i længden på de org. dyser der sidder i din motor. Dog kan dyserne der sidder i VAG biler være lidt kortere. Der kan du bruge de afstandststykker der også er nede på siden.. benzindyserne.
Når du skal vælge dyser til dit tuningsprojekt, skal du vælge ud af hvor mange heste kræfter du forventer at lave, derefter skal du ligge lidt ekstra til for at dyserne ikke skal være fuldt åbent ved max belastning på motorvej eller ling. Eks. vil du lave 300 hk på en 4 cyl. motor skal du bruge 4 x 441 cc. dyser (4 x 80hk = 320 hk.)
Disse dyser passer til næste alle biler, BMW, VW, Audi, Skoda, Seat, Opel osv. De er med 14mm. o-ringe og længden er typisk altid den samme i alle biler. Længde fra center - center o-ring er ca. 64mm.
Ikke alle motorstyringer kan køre med "lavohms" dyser - De trækker for meget strøm og derved ødelægger transistoren der sidder i motorstyringen. Højohms benzindyser åbner og lukker ikke så hurtig og derfor kan de blive ustabile i tomgang, da åbningstiden er for lav. Hvis du så vil køre med store benzindyser som er højohms, kan du bruge vores prograssive benzintrykregulator som kan skrues meget ned i tryk ved tomgang og højt op ved ladetryk. Herved har du mulighed for at få en stabil tomgang og stadig have nok benzin og benzintryk ved belastning.