Du har ingen varer i din varekurv.
Flex Fuel sensoren måler ethanol-benzin-forholdet mellem det brændstof, der bruges i et fleksibelt brændstofkøretøj.
Fleksible brændstofbiler kan betjenes med en blanding af ethanol og benzin, op til 85 procent ethanol. For at justere antændelsestidspunktet og den brændstofmængde, der skal indsprøjtes, kræver motorstyringssystemet information om procentdelen af ethanol i brændstoffet.
Flex Fuel sensoren bruger brændstofforbindelser med hurtig tilslutning, en indgående brændstofforbindelse og en udgående brændstofforbindelse. Alt brændstof passerer gennem flex fuel sensoren, inden den fortsætter til fuel railen. Flex fuel sensoren måler brændstofalkoholindholdet og sender et elektrisk signal til motorstyringen (ECM) for at indikere ethanolprocent.
Flex fuel sensoren har et tretråds elektrisk seletilslutning. De tre ledninger tilvejebringer et jordkredsløb, en strømkilde og et signaludgang til ECM. Strømkilden er batteriets positive spænding, og jordkredsløbet tilsluttes en motorjord. Signalkredsløbet bærer ethanolprocenten via et frekvenssignal.
Oplysninger om alkoholindhold leveres til ECM fra sensoren til brændstofsammensætning. Brændstofsammensætningsføleren har et batteripositivt kredsløb, et signalkredsløb og et jordkredsløb. Brændstofsammensætningssensoren bruger en mikroprocessor inde i sensoren til at måle ethanolprocenten og ændrer udgangssignalet i overensstemmelse hermed. Signalkredsløbet bærer ethanolprocenten via frekvenssignalet. ECM giver et internt træk op til 5V på signalkredsløbet, og brændstofsammensætningsføleren trækker 5V til jorden i pulser. Det normale driftsfrekvensområde er mellem 50-150Hz. Mikroprocessoren inde i sensoren er i stand til en vis mængde selvdiagnose. En udgangsfrekvens mellem 180Hz og 190Hz indikerer, at brændstoffet er forurenet.