Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Motordele

    Motordele

    Når du bygger en motor skal du være sikker på at have et godt udgangspunkt med en solid motorblok, den skal kunne holde til den ønskede effekt, eller skal kunne opgraderes til at kunne holde til effekten, ved eks. at montere en stressplade i bunden af motoren ved lejeoverfaldene. Vær også opmærksom på om blokken kan køles korrekt så de sidste cylinder ikke er varmere end de forreste. 
    Krumtappen der sidder i motoren har en vis slaglængde, denne kan forøges i specielle tilfælde, men det er ikke noget man bare lige gør. Dog kan du i nogle tilfælde finden en krumtap fra eks. en diesel motor som kan have en længere slangelængde. Dog skal du være opmærksom på at du ikke må overstige en stempelhastighed på 20 m/sek, motorolien mister herved sin smørreevne, nogle motorolier kan være lavet til at kunne klare højere stempelhastighed. Slaglængden på krumtappen danner grundlag for motorens volume sammen med cylinderboringen. Du vil ofte gerne skifte plejlstængerne da de er lavet af støbejern, samt ikke er perfekt udformet til omrejninger og høj belastning mellem stempel og krumtap. Skal motoren tage flere omdrejninger end standard skal du sørge for at den som minimum er afbalanceret korrekt, samt den er holdbar nok, ofte kaldet en smedet krumtap. Der er flere muligheder for at opgradere den originale krumtap til at være smedet, men kommer vi ikke nærmere ind på her. 
    Vil du have mere effekt og omrejninger, skal du ofte også have monteret smedet stempler. Smedet stempler er lavet i andet matriale samt ofte også lavet lettere end originale stempler, og herfor kan klare mere forbrændningstryk, samt den højere stop/start kraft stemplet har i hver ende af cylinderen. 
    Ved montering af de nye motordele skal du have motorblokken planslebet, cylinderen skal bores op, samt det er en god ide at få afbalanceret svinghjul kobling og krumtap sammen. En god ide kan også være at få krumtappens lejeoverfald, så krumtappen køre rigtig fint rundt. Du kan få motorrenoveringsfirma til at adskille motorblokken for dig eller du kan selv gøre det. Rengøring af motorblokken efter boring skal altid gøres ved cylinderfirmaet der laver boringen, ellers kan du ikke være sikker på at alt skidt er væk, de kan sidde gem langt væk i små kroge. Vi anbefaler at firmaet der laver renoveringen står for at samle motoren, så har du garrantien på plads. Du skal dog være opmærksom på at der både er gode og dårlige firmaer, undersøg på div. forumer eller forhør dig hos bekendte.

    Stempelhastighed (m/sek) = slaglængde x 2 x o/m / 60.000.

    Her finder du alt i motordele til biler online. Vi har altid et godt bud til dig, og finder du ikke hvad du søger, er du meget velkommen til at skrive til os, så skaffer vi det gerne hjem til dig. Nedenfor ser du alle motordele til biler her på webshoppen.

    Sorter efter

    ACL - Lejer til krumtap VAG 1.8T / 2.0 TFSI - 5M1644H-STD

    1.00139.07-5M1644H-STD
    1 sæt.
    675,00 (DKK) inkl. moms

    Audi / VW 1.6 1.8 2.0 ACL Race connecting rod bearings 4B1606H-STD

    1.00139.06-4B1606H
    Audi / VW – 1.6 1.8 2.0 (2V, 4V, 5V, Turbo applications, 1983-2003)
    495,00 (DKK) inkl. moms

    BMW M50 & S50/S52 (US Spec) - ARP Topbolte

    1.00139.02021-201-4302
    Topbolte til BMW M50, M52 & S50/S52 (US Spec)
    2.495,00 (DKK) inkl. moms

    ARP Ultra Torque lube 10 oz. pouch

    1.00123.08-100-9910
    275,00 (DKK) inkl. moms

    3/8" plejlstangsbolte - SPA turbo

    1.00204.09051
    Stærke bolte til H-profil plejlstænger eller upgrade til orginal plejlstænger.
    95,00 (DKK) inkl. moms 50,00 (DKK) inkl. moms

    ACL Flexigauge PrecisionStripRed 0.051-0.152 mm. clearence (Mærkeblåt)

    1.00126.02-AR-1-(RR-1)
    231,25 (DKK) inkl. moms

    ACL Main Bearing Shell BMW M20/50/52/54 Std. - 7M1532H

    1.00122.03-7M1532H-STD
    1.555,00 (DKK) inkl. moms

    ARP Ultra Torque lube 0.5 oz. pouch

    1.00206.07024
    50,00 (DKK) inkl. moms

    K1 - BMW 135mm - H-profil plejlstænger

    1.00138.01-005AX17135
    Kvalitets H-profil plejlstænger som er lavet i 4340 stål og bearbejdet i CNC maskine.
    5.745,00 (DKK) inkl. moms

    Toppakning til 1.8T

    1.00138.04-0470036
    Ståltoppakning til VAG 1.8T
    399,00 (DKK) inkl. moms

    BMW 2.5L (M50), 2.8L (M52) & 3.2L (S52US) inline 6 - ARP Main stud kit - 201-5000

    1.00139.03061
    Bolte til hovedelejeoverfald til BMW 2.5L (M50), 2.8L (M52) & 3.2L (S52US) inline 6
    1.545,00 (DKK) inkl. moms

    ARP 7/16in-20 12 point Nut Kit (Pack of 2)

    1.00123.03-300-8323
    62,50 (DKK) inkl. moms

    Athena Head gasket BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 2mm D 87mm

    1.00146.03-330014R
    2.460,00 (DKK) inkl. moms

    VW GOLF 2.8 VR6 24V ARP CYLINDER HEAD STUD KIT 204-4VR6

    1.00158.00-204-4VR6
    ARP cylinder head stud kit M11 - VW Golf - 2.8 24V VR6
    2.995,00 (DKK) inkl. moms

    BMW M52B28 2.8 Ltr 24V 6 cyl. 8.0:1(BTO) - 84mm.

    1.00139.00-WKE119M84
    WKE119M84
    7.375,00 (DKK) inkl. moms

    ARP VW 1.8 Ltr Turbo 20V M10 (without tool) head bolt kit - 204-3901

    1.00139.03011
    AGN,AGU,AMK,APG,ARZ,ARY,AUM,AUQ,BAM
    1.650,00 (DKK) inkl. moms

    Cometic BMW M50B25/M52B28 ENGINEE 85mm.070" MLS-5 325.525.32 (1.78mm.)

    1.00139.08061
    WC4328-070
    2.595,00 (DKK) inkl. moms 2.375,00 (DKK) inkl. moms

    ARP VAG VR6 2.8L & 2.9L - Topbolte 204-4705

    1.00159.02-204-4705
    Topbolte til VAG VR6 12 ventilet
    2.875,00 (DKK) inkl. moms 2.500,00 (DKK) inkl. moms

    Cometic Head Gasket BMW M50B25/M52B28 MLS 85.00mm 3.05mm

    1.00139.08011
    WC4328-120
    2.795,00 (DKK) inkl. moms 2.625,00 (DKK) inkl. moms

    Mercedes Benz OM606 - Connecting Rods

    1.00143.05-OM606-RODS
    I-beam conrods - Includning bolts - Set of 6 pc.
    5.870,00 (DKK) inkl. moms

    Brian Crower Toyota 2JZGTE/Lexus 2JZGE 33.6mm Intake Valves - BC3300

    1.00148.01-BC3300
    Set of 12
    2.500,00 (DKK) inkl. moms

    Athena Head gasket BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 2mm D85,5m - 330015R

    1.00146.01-330015R
    2.375,00 (DKK) inkl. moms

    VAG 1.8T 20V - A3,A4,A6,S3,TT,Golf,Passat,Octavia,Toledo

    Enginekit-01
    Motor opgraderingskit til VAG 1.8T 20V - A3,A4,A6,S3,TT,Golf,Passat,Octavia,Toledo
    9.000,00 (DKK) inkl. moms

    ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

    1.00155.05-7M5532H-STD
    Standard størrelse.
    1.312,50 (DKK) inkl. moms

    ARP Toyota Supra 2JZ - Rod bolt kit

    V87-203-6005
    Connecting Rod Bolts
    1.819,88 (DKK) inkl. moms

    ICON FHR Series Piston and Ring Kits for GM LS IC9988CKTS.STD

    IC9988CKTS.STD
    7.285,00 (DKK) inkl. moms

    Cometic Head Gasket BMW M20B25/B27 MLS 85.00mm 3.05mm

    1.00139.08071
    WC4394-120
    2.795,00 (DKK) inkl. moms

    Elektronisk vandpumpe til kølesystem - 12V

    1.00143.06-BK-4808
    Flow 94 liter pr. min.
    1.620,00 (DKK) inkl. moms

    Wiseco TOYOTA Supra 2JZGTE 3.0L 24V(-5.3cc)(9.6:1)-BOD - 86,5mm.

    1.00131.05-WK677M865AP
    Pistons
    12.715,66 (DKK) inkl. moms 9.995,00 (DKK) inkl. moms

    Athena MLS Head gasket VW VR6 D.82,5MM - TH 0,65MM

    1.00146.02-338314R
    1.875,00 (DKK) inkl. moms

    ACL hovedelejer- Toyota 2JZ-GE/2JZ-GTE

    1.00155.05-7M8103H-STD
    1.481,25 (DKK) inkl. moms 1.250,00 (DKK) inkl. moms

    Audi 1.6 1.8 2.0 ACL thrust washers kit 2T1644-STD

    2T1644-STD
    ACL 75-05 Volkswagen 1.0-2.0L Standard Size Thrust Washers
    137,50 (DKK) inkl. moms

    Head Stud Kit - Nissan RN14 - M12

    1.00139.03-202-4303
    ARP Nissan SR20DET 12mm Head Stud Kit - 202-4303
    1.995,00 (DKK) inkl. moms

    ARP Rod Bolt Kit VAG 2.0L FSI / TFSI(M8) - 204-6302

    1.00155.04-204-6302
    1.295,00 (DKK) inkl. moms

    ARP BMW 530/535/635/735(M30) Head Stud Kit

    201-4602
    2.437,50 (DKK) inkl. moms

    ARP VW 1.8 Ltr Turbo 20V M10 (with tool) head bolt kit - 204-3902

    1.00139.02031
    AGN,AGU,AMK,APG,ARZ,ARY,AUM,AUQ,BAM
    2.100,00 (DKK) inkl. moms

    Brian Crower Toyota 2JZGTE/Lexus 2JZGE 29mm Exhaust Valves

    1.00148.01-BC3301
    Set of 12
    2.500,00 (DKK) inkl. moms

    Wiseco Piston Kit Seat Toledo VW 1.8T 20V Turbo 1.8L 4 cyl.

    1.00145.02-WK563M81AP
    WK563M81AP - Audi / Seat / Skoda / VW - 1.8 20V Turbo (AVC, ANB, AWU, AEB, APP, ARY, AUQ)
    5.826,60 (DKK) inkl. moms 5.125,00 (DKK) inkl. moms

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    1.00123.06-CR6754XP STDX
    +0.001" extra clearance
    995,00 (DKK) inkl. moms

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.051" MLS 2JZ-GTE - 1,3mm.

    1.00132.01-C4276-051
    Gaskets Individual
    2.382,19 (DKK) inkl. moms

    Cometic Head Gasket BMW M50B25/M52B28 MLS 85.00mm 2.18mm

    1.00139.08081
    2.695,00 (DKK) inkl. moms

    ARP M10X1.50 and M10X1.25 Stud - 134mm.

    1.00212.04012
    M10x1.5 : 25mm M10X1.25: 25mm
    100,00 (DKK) inkl. moms

    ARP VW 1.8 Ltr turbo 20V M10 (without tool) HSK-ARP2000 - 204-4103

    1.00139.03021
    AGN,AGU,AMK,APG,ARZ,ARY,AUM,AUQ,BAM
    2.375,00 (DKK) inkl. moms

    TFSI - ARP Main stud kit - 204-5408

    1.00139.02051
    ARP bolt til lejeoverfald ved krumtappen til TFSI motor
    1.475,00 (DKK) inkl. moms

    ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L -+0,25mm.

    1.00145.01-7M5532H-0.25
    1.312,50 (DKK) inkl. moms
    Filters Close