Vi har arbejdet rigtig meget med BMW tuning i en dele år - Eks. BMW e30, BMW e36, BMW e46 BMW e60 osv. Dvs vi har stor erfaring med at bygge motor og turbokit på motorne som eks. ligger i de biler. (M20, M30, M50, M52, M54, S54 osv.) Vi har bygget motor og og turbokit op fra bunden med af der skal bruges samt vi kan hjælpe dig på vej med rådgivning af opbygning af dit tuningskit og indkøb af tuningsudstyr.
M20 motoren den første motor vi har bygget på, alt fra kompressorkit, spjældhuse og turbokit. M20 motoren er meget holdbar og kan nemt klare 0.7 bars ladetryk uden at gøre noget ved motoren. Hvis du vil have mere effekt kan du sætte ARP topbolte i motoren sammen med en forstærket toppakning. Så kan du køre med ca. 1.1 bars ladetryk. En god opsætning kan være at bruge en "ETA motor" som er på 2.7 liter, sammen med en M20B25 topstykke. Topstykket skal svejses ved vandkanalerne så tidligt som ved 400 hk. Med sådan en opsætning er der lavet effekter op til ca. 500 hk. Vil du have mere effekt og sikkerhed skal du montere smedet stempler og H-profil plejlstænger, derudover kan du bruge en M21 oliepumpe som giver 30% mere olie, samt sætte skiver ind ved fjederen så olietrykket hæves. (det er vist en 5 kr. der kan bruges.) Har selv lavet med turbokittet herunder lavet 401 hk. (se referancer)
BMW M50 tuning
M50 motoren som ligger i BMW e36 er brugt utrolig meget til tuning og er en meget holdbar motor. Samme som M20 motoren kan den uden problemer holde til 0.7 bar ladetryk uden at røre motoren. 1.1 bar ved at skifte toppakning og bolte. Et rigtig godt valg er at bruge en motor uden Vanos samt det skal være orginal topstykke da de er meget holdbare.