Motordele
Når du bygger en motor skal du være sikker på at have et godt udgangspunkt med en solid motorblok, den skal kunne holde til den ønskede effekt, eller skal kunne opgraderes til at kunne holde til effekten, ved eks. at montere en stressplade i bunden af motoren ved lejeoverfaldene. Vær også opmærksom på om blokken kan køles korrekt så de sidste cylinder ikke er varmere end de forreste.
Krumtappen der sidder i motoren har en vis slaglængde, denne kan forøges i specielle tilfælde, men det er ikke noget man bare lige gør. Dog kan du i nogle tilfælde finden en krumtap fra eks. en diesel motor som kan have en længere slangelængde. Dog skal du være opmærksom på at du ikke må overstige en stempelhastighed på 20 m/sek, motorolien mister herved sin smørreevne, nogle motorolier kan være lavet til at kunne klare højere stempelhastighed. Slaglængden på krumtappen danner grundlag for motorens volume sammen med cylinderboringen. Du vil ofte gerne skifte plejlstængerne da de er lavet af støbejern, samt ikke er perfekt udformet til omrejninger og høj belastning mellem stempel og krumtap. Skal motoren tage flere omdrejninger end standard skal du sørge for at den som minimum er afbalanceret korrekt, samt den er holdbar nok, ofte kaldet en smedet krumtap. Der er flere muligheder for at opgradere den originale krumtap til at være smedet, men kommer vi ikke nærmere ind på her.
Vil du have mere effekt og omrejninger, skal du ofte også have monteret smedet stempler. Smedet stempler er lavet i andet matriale samt ofte også lavet lettere end originale stempler, og herfor kan klare mere forbrændningstryk, samt den højere stop/start kraft stemplet har i hver ende af cylinderen.
Ved montering af de nye motordele skal du have motorblokken planslebet, cylinderen skal bores op, samt det er en god ide at få afbalanceret svinghjul kobling og krumtap sammen. En god ide kan også være at få krumtappens lejeoverfald, så krumtappen køre rigtig fint rundt. Du kan få motorrenoveringsfirma til at adskille motorblokken for dig eller du kan selv gøre det. Rengøring af motorblokken efter boring skal altid gøres ved cylinderfirmaet der laver boringen, ellers kan du ikke være sikker på at alt skidt er væk, de kan sidde gem langt væk i små kroge. Vi anbefaler at firmaet der laver renoveringen står for at samle motoren, så har du garrantien på plads. Du skal dog være opmærksom på at der både er gode og dårlige firmaer, undersøg på div. forumer eller forhør dig hos bekendte.
Stempelhastighed (m/sek) = slaglængde x 2 x o/m / 60.000.
Her finder du alt i motordele til biler online. Vi har altid et godt bud til dig, og finder du ikke hvad du søger, er du meget velkommen til at skrive til os, så skaffer vi det gerne hjem til dig. Nedenfor ser du alle motordele til biler her på webshoppen.
Gearbox Adapter Plate BMW M60 M62 - BMW M50 M52 M54 M57 S50 S52 S54 DCT N54
Head Gasket BMW M50B25/M52B28 MLS 85mm 2.49mm
JE-Pistons Custom Volvo 1.7L 8V(B18FT)Turbo(8.5:1)81.50mm+th - Set of 4
JE-Pistons Kit Toy 2JZ-GE/GTE (9.0:1) 86.00mm Ultra Series
JE-Pistons Kit Toy 2JZ-GE/GTE (9.0:1) 86.25mm Ultra Series
JE-Pistons Kit Toy 2JZ-GE/GTE (9.0:1) 86.50mm Ultra Series
JE-Pistons Kit Toy 2JZ-GE/GTE (9.0:1) 87.00mm Ultra Series
JE-Pistons kit Toy 2JZ-GE/GTE 86.25mm 8.5:1
JE-Pistons kit Toy 2JZ-GE/GTE 86.25mm 8.5:1
JE-Pistons kit Toy 2JZ-GE/GTE 86.25mm 9.5:1
JE-Pistons kit Toy 2JZ-GE/GTE 86.25mm 9.5:1
JE-Pistons Kit Toyota 2JZGTE 86.00mm 8.5:1(ASY) Perfect Skrt
JE-Pistons Kit Toyota 2JZGTE 86.00mm 9.5:1(ASY) Perfect Skrt
JE-Pistons Kit Toyota 2JZGTE 86.00mm 9.5:1(ASY) Stroker 94mm
JE-Pistons Kit Toyota 2JZGTE 86.50mm 8.5:1(ASY) Stroker 94mm
JE-Pistons Kit Toyota 2JZGTE 86.50mm 9.5:1(ASY) Perfect Skrt
JE-Pistons Kit Toyota 2JZGTE 86.50mm 9.5:1(ASY) Stroker 94mm
JE-Pistons Kit Toyota 2JZGTE 87.00mm 8.5:1(ASY) Stroker 94mm
JE-Pistons Kit Toyota 2JZGTE 87.00mm 9.5:1(ASY) Perfect Skrt
JE-Pistons Kit Toyota 2JZGTE 87.00mm 9.5:1(ASY) Stroker 94mm
JE-Pistons singl Toyota 2JZGTE 86.50mm 8.5:1(ASY)Stroker94mm
JE-Pistons Single Piston Toyota 2JZGTE 86.5mm 8.5:1(ASY)
JE-Pistons single Toyota 2JZGTE 86.50mm 9.5:1(ASY)
JE-Pro Seal Head gasket Toyota 2JZ-GTE/GE bore 87.00-1.50mm
JE-Pro Seal Head gasket Toyota 2JZ-GTE/GE bore 87.70-1.30mm
Justerbar knasthjul til 7M-GTE
K1 Conrod Set Of 6 Toyota 2JZGTE H-Beam 142.00mm
King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size 0.25) Performance Main Bearing Set
King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size 0.5) Performance Rod Bearing Set
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L
King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0
-
BMW E36 Racer Termostat - Mishimoto
-
Audi 5x100/5x112 Ø57,1 - 13mm - Performance
-
Ratnav KIA CAPITAL-CONCORD-PRIDE->1996,KIA SEPHIA->1994,KIA SPORTAGE->1994,MAZDA 121 (1991-1995),MAZDA 323 included RX7->1981,MAZDA 626 FRONT WD (1983-1991),MAZDA COSMO - 929 - RX4->1983,MAZDA E 2000->05/1990,MAZDA FESTIVA,MAZDA MX3 MPV->1991,MAZDA MX5 MIATA->1990,MAZDA MX6->1991
-
Marco olie Gear pumpe UP3/OIL - 5,5 liter pr. minut. - 12 volt