Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Garrett

    Garrett - Turboer ud over det sædvanlige.

    Navnet John Clifford Garrett er uløseligt forbundet med historien om turboladning. Garretts lidenskab for teknik og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 blev han Lockheeds 29. medarbejder. 
    Han havde dog en ambition om at drive sit eget luftfartsselskab, og d. 21 maj 1936 oprettede han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et etværelses kontor i Los Angeles. I slutning af 1930'erne var selskabets første produkt, en fuld-aluminiums intercooler til fly, færdigbygget. I slutningen af 1940'erne, efter 2. Verdenskrig, givet ATSC et kæmpespring på NYSE (New York Stock Exchange). 1950'erne var præget Garretts diversifering og ekspansion. Virksomhedens erfaring og viden og rumfartsdesign understøttede udviklingen af firmaets landsbaserede forretning, og snart blev navnet Garrett synonymt med motorforstærkning i bilindustrien.

    Historien om Turbo begynder i 1954 da Garretts T15-turno blev parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngivne Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket blev den første turboladede produktionsbil i 1962, blev teknologiens indflydelse i stedet anerkendt i erhvervskøretøjer, da John Deere i 1967 valgte at Garrett T04-turbo skulle bruges som standard turbo i deres serie af gårdtraktorer. På dette tidspunkt tænkte folk, at det var et skridt, som kunne ødelægge John Deeres omdømme, og derfor fulgte hele industrien nøje med. 
    Først i 1990'erne blev det mainstream på verdensplan at have turbo, da Garretts nye variable dyseturbineteknologi (VNT) gjorde det muligt for en Fiat Croma 1991, at justere strømmen af udstødningsgasser til direktion på de specifikke motorkrav.
    Da Volkswagen-Audi parrede VNT-teknologi med deres 1.9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lancering i 1995, blev den symbiotiske pasning mellem turboladning og direkte indsprøjtning af dieseldrevne motorer bekræftet. Dette resulterede i, at evolutionen blev revolution.

    Sorter efter

    Garrett GTX3576R GEN II 400-750PS T3 1.06 A / R V-Band Kugleleje keramisk kugleleje - 856801-5046S

    Komplet turbolader med turbinehus.
    14.555,00 (DKK) inkl. moms

    Garrett nipel 7/16-24 UNF--> AN4 - Sort alu (Uden restriktor)

    1.00205.01052
    Passer til Garrett turbolader med 7/16-24 UNF
    87,50 (DKK) inkl. moms

    Pakning til Garrett GT3271R

    1.00155.03-1420G
    187,50 (DKK) inkl. moms

    Tial Turbines for Garrett GT/GTX 28/30/35 center cartridges

    1.00155.04-1416
    Passer til clamp 1416C
    310,50 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 1000hk Garrett GT42

    Garrett GT42 turbo passer på 2.2 - 8 liters motor. Med denne turbo medfølger der ikke wastegate og actuator. Op til 1000hk.
    13.125,00 (DKK) inkl. moms 8.620,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 260hk Garrett GT2554R - 836023-5001S

    1.00122.00-836023-5001S
    Turbo passer på 1.3 - 2.2 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Effektiv tuning op til 260hk.
    6.875,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 300hk Garrett GT2560R - 836023-5003S

    1.00155.01-836023-5003s
    Turbo passer på 1.3 - 2.2 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Effektiv tuning op til 300hk.
    7.000,00 (DKK) inkl. moms 6.075,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 320hk Garrett GT2860RS - 836026-5014S

    1.00130.01-836026-5014S
    Turbo passer på 1.4 - 2.3 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Op til 320hk.
    7.495,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 340hk Garrett GT2860RS - 836026-5013S

    1.00127.08-836026-5013S
    Turbo passer på 1.3 - 2.2 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator
    7.625,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 350hk Garrett T3/4

    452059-0001
    Turbo passer på 1.8 - 3 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Op til 350hk.
    11.875,00 (DKK) inkl. moms 8.945,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 400hk Garrett GT32

    1.00122.02-452233-5005S
    Turbo passer på 2 - 3.5 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator
    5.500,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 400hk Garrett GT32

    Turbo passer på 1.8 - 3 liters motor. Med denne turbo medfølger der ikke wastegate og actuator
    8.750,00 (DKK) inkl. moms 6.715,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 410hk Garrett GT2876R - 705330-5002S

    Turbo passer på 1.4 - 2.3 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og ikke actuator.
    8.595,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 420hk Garrett GT3071R - 700382-5003S

    Turbo passer på 1.5 - 2.5 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og ikke actuator
    7.945,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 460hk Garrett GT2871R - 836026-5021S

    1.00156.01-836026-5021S
    Turbo passer på 1.3 - 2.2 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og ikke actuator
    8.875,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 475hk Garrett GT2871R - 836026-5020S

    1.00131.01-836026-5020S
    Turbo passer på 1.4 - 2.3 liters motor. Med denne turbo medfølger der wastegate og actuator. Op til 475hk.
    8.875,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 480hk Garrett GT3071R - 700382-5020S

    7.945,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 600hk Garrett GT3582R - 836033-5002S

    Turbo passer på 2,0 - 4,5 liters motor. Med denne turbo medfølger der ikke wastegate og actuator
    10.193,75 (DKK) inkl. moms

    Turbo - 700hk Garrett GT40

    Turbo passer på 2 - 4 liters motor. Med denne turbo medfølger der ikke wastegate og actuator. Op til 700hk.
    11.875,00 (DKK) inkl. moms 6.125,00 (DKK) inkl. moms

    Turbo Discharge Flange for Tial and Garrett Housings on G-Series 25/30/35 & GTX30/35 V-Band Style T304 SS

    1.00122.07-1415
    (G-Series G25/G30/G35 & GTX30/35) – Stainless Steel
    235,00 (DKK) inkl. moms