Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Vems motorstyring

    Leverandør: Vems
    Meget fin motorstyring med masser af fede race funktioner! Nem opsætning og masser af support til at få motorstyringen til at køre.
    *
    *
    4.395,00 (DKK) inkl. moms
    i h

    Vems motorstyring

    Styringen er ekstrem god og i højeste kvalitet, hvilket er en fornøjelse at arbejde med for profesionelle og garrage "tunere". Køb styringen her og få masser af hjælp og support med i købet.. ! 

    Vems motorstyringer bliver leveret med LSU 4.9 sonde når lambdasonde er valgt. Husk at se monteringsvejledning.

    Hjælp til valg af muligheder:

    Tændingsudgange:
    Når du skal vælge hvor mange tændingsudgange du skal bruge skal du være opmærksom på at der er muligheder for at styre tændspolerne. En måde er at tændspolerne er "digitale" og har indbygget sluttrin. Dvs. at de styres med et 0-5 volt signal. Hvis dette er tilfældet skal du vælge så lidt udgange, eks. "4 tændingsudgange" så har du flere muligheder for at styre dine tændspoler. Hvis du derimod har en "dum" tændspole som skal have indbygget sluttrin i boksen skal du vælge de antal udgange som du har tændspoler, eller gerne lidt flere da de også kan styre andre komponenter.

    Map sensor
    Her skal du bare vælge den 400 kpa der er indbygget i boksen, det er kun ved ekstreme tilfælge af tuning at andet er nødvendig. 400 kpa kan måle op til 3 bars ladetryk. 

    Stik 
    Her kan du vælge om du vil have stik med til boksen, det er dem der passer på selve motorstyring. Det skal du selvfølglig have med. 

    Primær trigger - Aftaster på krumtappen
    Her kan du vælge om du skal bruge en VR (induktiv sensor, bølge signal) eller en digital sensor (Firkantet signal, 0-5 eller 0-12volt) Du kan måle en induktiv sensor ved at ohme signalledningerne (250-900 ohm) En digital (hall sensor) kan ikke ohmes, der skal du have en scoop på for at kontrollere signalet. Men hvis ikke du kan ohme ledningerne, er det nok en digital sensor. 

    Sekundær trigger - Aftaster på knastaksel
    Aftaster på knastaksel er ofte digital - Du kan kontrollere dette på samme måde som primær trigger.

    EGT & knock sensor
    Her kan du vælge om du vil have EGT (udstødningstempratur) "modul" i boksen. Dvs. at boksen er lavet klar til at du kobler en EGT sensor til, den skal dog købe ved siden af. Knock modul (Sensor for tændingsbanken) kan boksen også bygges til at kunne måle, dog er der meget få der vælger at få dette lavet og der er næsten ingen der virkelig får det til at køre. Sensoren skal også købes ved siden af.

    LCD udgang - Digital display
    Du kan få et digital display til VEMS, det er super fedt og virker rigtig godt. Her vælger du om boksen skal have lavet udgang klar til at sætte displayet i. Vælg mellem lille display og stor display til VEMS.

    Lamdasonde
    Jeg vil næsten sige du SKAL have bredbåndlamdasonde med til Vems. Der er indbygget bredbåndscontroller så boksen køre og justere blandingen hele tiden. Lamdasonden skal bruges til indkøring og en billig indvesting som man får utrolig meget ud af. Vælg altid at få ledninger & stik samt lambdasonde med. 

    SD-kortlæser
    Hvis du køre race og gerne vil gemme data når du køre kan du få boksen indbygget med SDkort som gemmer data. Rigtig smart !

     

    Hvad kan VEMS motostyring ?

    VEMS (Versatile Engine Management System) programmerbar motorstyrings system er, hvad navnet lover, at det er et alsidigt management system, der kan anvendes til uafhængig kontrol og kan erstatte stort set alle oem styringer og håndtere mange motor parametre og funktioner, såsom Knast forstiller digital/analog, lattergas kontrol, høj kvalitets wideband styring, Knock kontrol og udstødningsgas temperatur med alarm og automatisk nedjustering af turbotryk og tilsætning af mere brandstof for at sikre motoren mod overbelsatning/afbrænding.

    Mere end bare en anden brændstofindsprøjtnings computer, kan styrer sekventiel indsprøjtning og tænding op til 8 cylinder, komplet med 2 kanalers wideband lambda controller. Den har funktioner og ydeevne, som kun findes i ECUer mange gange dens pris, og det kan konfigureres med bærbare eller ved direkte tilslutning af et tastatur og LCD-skærm. Alt firmware og software til opdatering/optimering er gratis og kan hentes på nettet. Der kommer ny firmware ca. fire gange om året med nye Spændene funktioner som frit hentes og installeres.  

    Autotune - Helt unikke redskaber

    Vems har nogle helt unikke enskaber der gør det utrolig nemt at justere motorens blandingsforhold ind. Først og fremmest har den indbygget Wideband Controller, dvs. at man kan koblen en WB sonde direkte til motorstyringen. Dette er besparelse på  845 kr. da man ikke skal ud og købe en controller til 1695 kr. Når WB sonden er koblet til og kalibreret er boksen klar til at man kan sætte "Live VE Analyzer" til at justere brændstoffet. Det er er utrolig godt redskab som justere blandning meget præsist.

    Husk du er altid velkommen til at ringe og få en snak om hvad der kan gøres for netop din bil !


    Herunder kan du se alle funktioner VEMS har:

    Fuld sekventiel indsprøjtning - Boost control - Ladetryk styret af gearvalg - vvt/V-tec  on/off - vvt/V-tec pwm analog - Launch control -Avanceret Tomgangs styring - Tomgangs styring stepper - Alpha -n for spjældhuse - Hybrid Alpha - N for spjældhuse med turbo. - Injector staging dobbelt dysse antal - Wideband control x 2 - Wideband closed loop control - Config/table skift mellem flere setups - Speed sensor input - Knock kontrol x 2 - Trigger input x 3 vr/hall - Wot shift cut / Flatshift - Mulighed for tilkobling af lcd skærm - Anti lag control - Avanceret N2o for lattergas, både våd og tør. - Sd kort monteret I VEMSEN for log - Styring af advarsels lamper - Omdrejningstæller udgang - Analog boost udgang for instrument - Misc udgang x 2 tps, map, rpm betinget - Rpm betinget udgang  for vand indsprøjt - Rpm betinget udgang  for intercooler køling - Benzinpumpe styring - Vandpumpe styring - Blæserkøler styring - Koldstarts kontrol map - 14x16 tændings map - 14x16 benzin map - 14x16 lambda map - 8x8 indsugnings temperatur map - Direkte styring af coil on plug med variabel dwell

    Mål på VEMS motorstyring:
    Højde:55mm.
    Brede:170mm.
    Dybde:170mm. inkl. stik

    Videoer med VEMS:

    Connecting ECU

    Downloading and installing firmware

    Managing log and config files

    The Multi Graph gauge

    Importing and Dragging CFG

    WBO2 Calibration

    TPS Calibration

    Engine Map calibration

    Analyze trigger log

    Live VE analyzer 

     

    Her er et link til hvordan ledningsnettet skal opbygges. Tryk her!

     

    Download gratis software HER

    (Vælg den nyeste fil som ser sådan her ud: VemsTune-Install-20xx-xx-xx.exe)

    *
    *
    *
    Kunder der har købt denne vare købte også

    Bosch stik 2 bens stik - Dysestik

    1.00140.06-INJC
    Stik til dyser og tomgangsmotor osv.
    Fra 15,00 (DKK) inkl. moms

    Stikben til Bosch stik - 3,5mm.

    1.00203.0501-Ben+Dut
    Ben til Bosch stik
    Fra 1,88 (DKK) inkl. moms

    BMW "Turbo" tændrør

    Passer til følgende motorer: M20, M30, M42, M50, M52, M54, M60.
    Fra 95,00 (DKK) inkl. moms

    Rustfri spændebånd - AISI 304 50-70mm.

    1.00130.04-304 50-70mm.
    Fra 3,75 (DKK) inkl. moms

    MSD tændkabel - 1 meter - Rød

    1.00149.05011
    MSD tændkabel i 1 meters længde.
    150,00 (DKK) inkl. moms

    668 ml dyse - Siemens deka

    1.00147.04043
    Højohms dyse som kan levere 120 hk pr. dyser ved 3 bars tryk.
    650,00 (DKK) inkl. moms

    504 ml dyse - Holley

    1.00147.04041
    Højoms dyser som kan levere 91 hk pr. dyser ved 3 bars tryk.
    770,00 (DKK) inkl. moms

    Stål armeret Benzinslange 8.7mm. / AN6

    SLR4
    Fra 118,75 (DKK) inkl. moms

    Rustfri spændebånd - AISI 304 100-120mm.

    1.00130.05-304 100-120mm.
    16,25 (DKK) inkl. moms

    875cc dyse - Siemens deka

    1.00203.04044
    Højohms dyser som kan levere 157 hk pr. dyse ved 3 bars tryk.
    740,00 (DKK) inkl. moms