Du har ingen varer i din varekurv.
Det er meget nemt at få mere effekt ud af en 1.9 TDI motor. Der skal blot en større turbo, intercooler, sportsudstødning, dysespidser og en chiptuning til. Ofte får bilen også så meget mere moment at den skal skal have en stærkere kobling. Dieselbiler trækker typisk rigtig godt når de bliver tunet, det er pga. momentet kommer langt nede i omdrejningerne og dermed går du hurtig stærkt. Selv om du optimere din dieselbil køre den stadig langt på literen og er økonomisk.
For at lave ca. 200 hk. skal du bruge en ny turbolader samt du skal have nye dysespidser, intercooler, turbolader, større udstødning og chiptuning. Du kan bruge en universal intercooler hvor du bruger rustfri rør og silikoneslanger til at bygge rørføring med. Turboladeren er meget nem at montere da den passer direkte på topstykket osv. Dog kan der være nogle få små ændringer.
Upgrade turbo til 1.9 TDI - Effekt op til ca. 200 hk.
For at komme godt op i effekt på din TDI motor skal du have noget mere diesel ind i motorens forbrændingskammer. Når du sætter nye dysespidser i hæver du også indsprøjtningstrykket til ca. 240 bar, hvilket også giver mere brændstof. Standard dysetryk er 210 bar. Du kan også upgradere indspøjningssystemt ved at sætte større pumpeelementer i pumpen, dog kan dette være en dyrere løsning. .
Når du montere en større turbo og skruer ekstra op for ladetrykket stiger luftempraturen der kommer ud af turboladeren hurtigt. Det resultere i at du taber effekt - Og det er jo ikke det du vil. Derfor montere du en større intercooler - Det er en god ide at sætte den i fronten af bilen så den får masser af kold luft. Til at montere en intercooler skal du bruge følgende: rustfri rør og silikoneslanger til rørføring samt rustfri spændebånd.
Intercooler - med god køleeffekt
Der er mange der kan glemme hvor vigtigt det er at skife udstødningen for at få mere flow. Hvis du ikke få skiftet den til en sportsudstødning eller får specialavet en rustfri udstødning kan du få et stort modtryk i udstødningen og dermed miste meget effekt - Simpelthen fordi gasserne har svært ved at komme ud. Du kan finde en komplet sportsudstødning eller håndbygge den med mange af de dele vi har på hjemmesiden.
Det er super vigtig at skife eller lave en ny downpipe, den skal minimum være 2.5" i diameter, det anbefales dog at den er 3" / 76mm. for at få mest effekt ud af den.
Udstødning - Her finder du alt hvad du skal bruge til opbygning af udstødningssystem, alt i universal dele.
Simons sportsudstødning - Her er der rigtig mange fine komplette udstødninger som er plug and play
Magnaflow sportsudstødning - Dette er en dyre udstødning som også har en rigtig fin lyd
Downpipe - Speciallavet og plug and play forrør
Det er jo nok ikke nogen hemmelighed at når du tuner din bil og den får en hel masse mere effekt så bliver alle dele også presset noget mere. Derfor skal du ofte have den skiftet den til en kobling der kan holde nogle flere NM. Vi har eks. Sachs performance racer koblinger og vi har komplettet kit der er med svinghjul osv. Hvis ikke du kan finde en racerkobling til din bil er du meget velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig med at finde den.
Kobling - Sports og racer koblinger
Det er alfa omega at få justeret din bil efter du har fået lavet alle de opgraderinger på din bil. Den kommer til at køre meget bedre og den får alt den effekt den skal have. Når vi laver en chiptuning bliver den speciallavet til dit setup og software. Vi har et rullefelt der klare massere af effekt og udstyr til at måle udstødningsgasserne. Vi har lavet chip tuning i mange år og har stor erfaring her som sørgere for at du får det bedste produkt og service.
Chiptuning - OBD tuning og chiptuning, kontakt os for en god pris !
TLF:51810699
Selv om du ikke tuner din dieselbil kan det stadig være en ide at sætte en EGR eleminator på. Når du køre med EGR ventilen aktiv kommer der en masse udstødningsgasser ind i motoren og i indsugningssystemet og det hele bliver snasket til. Derfor er der udviklet et kit til at fjerne EGR. Der er forskellige modeller alt efter hvilken motor du skal bruge den til.
EGR eliminator - Nem måde at fjerne egr !
Skal du køre med mere end 2 bars ladetryk anbefales det at udskifte map-sensoren til en 4 bars mapsensor, ellers har motorstyringen ikke mulihed for at korigere for den ekstra mængde luft der kommer igennem motoren.
'
Herunder ser du en rullefelt graf fra en VW Golf 5 TDI der standard har 90hk. Den har fået monteret Upgrade turbo, 2,5" downpipe, frontmonteret intercooler og EGR-delete. Bemærk den stadig køre med orginal kobling, 2" udstødning og orginale dyser.
Du kan selv lave sådan en omgang for ca. 9000 kr. i stumper