Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Toyota 2JZ Tuning guide

    Toyota 2JZ / 2JZ-GTE tuning guide

    Guide til tuning af din Toyota 2JZ motor. Vi guider dig igennem de ting du skal være opmærksom på og hvilke dele der skal bruges. Er der nogle ting som mangler er du velkommen til at skrive til os - Så skal vi få dettet til.

    Sådan kan vi bedst hjælpe dig !

    - Mange vil gerne vide om de har alle de dele, de skal bruge for at sætte en ny turbo på deres bil. Hvis du er i tvivl, kan du gøre følgende:
    - Lav et logind på hjemmesiden - Så er du oprettet som kunde
    - Alle de varer, du forventer at skulle bruge - eller er i tvivl om - lægger du i varekurven.
    - Send en mail til mig -  Jeg kan se de dele,du har i varekurven samt tilføje dele, hvis du mangler noget. 

     

    I 1986 kom den første Supra model og i 1992 kom den første udgave af Supra MK4 - og lige siden da er bilen og motoren blevet brugt til high performace race og tuning. Den er blevet brugt meget da den standard turboladet 2JZ-GTE motor uden ændringer kunne lave utrolig meget effekt.  

    I Japan er 2JZ-GTE motoren at finde i Toyota Aristo som er lavet fra 1991 til 2002. 2JZ-GTE motoren blev opdateret i 1997, med variabel indsugningsknast - VVT-I

    Toyotas sugemotor 2JZ-GE er baseret på sammen motorblok og næsten identisk, men med højere kompression. 

    Toyota's 1JZ-GTE er en 2,5L version af den velkendte støbejernsblok som senere blev lavet med variabel indsugningsknast og single turbo. 

    2JZ motoren er bygget som Nissans RB serie - 6 cylinder på linje med god balance, 7 hovedelejer, som giver mulighed for høje omdrejninger. 

     

    En fordobling af effekten - Op til 700 hk. 

    700 hk. er mulig på en standard motor uden at skille den ad. Det kræves at motoren er i ordenligt stand, dvs. den helst skal være renoveret med nye lejer, motorolie, stempelringe osv. Der skal bruges en større turbolader og udstødningsmanifold. 

    Med en større turbolader skal du forvente at have fuldt ladetryk ved ca. 3900 RPM. Vil du have ladetryk før skal du have en turbolader med billet wheel og keramiske lejer, her kan du komme ned på ca. 3600 RPM.

    Rustfri high performance manifold - Rustfri turbomanifold til 2JZ

    Performance T4 manifold - Støbejerns manifold med 38mm. Wastegate

    Performance T4 manifold - Støbejerns manifold med 44mm. V-band Wastegate

    38mm. & 44mm. Extern wastegate - Passer direkte på overstående manifold

    Wastegate pipe - Rør fra Wastegate og nedenud - Kontakt os for bestilling

    GT4294 turbolader -  Turbo med T4 flange som passer til manifolden

    Olieslange kit - Tilgang og returløb til turbolader

    Vandtilkobling - Kit for vandkøling af turbolader

    Downpipe - Speciallavet downpipe - Kontakt os for bestilling

    Turbokit til 2JZ - Her er alt hvad du skal bruge til montering af større turbolader

     

    Indsugning - High performance intake

    Den original indsugningsmanifold kan være med til mange hk. og virker fornuftig. Dog har vi en Performance indsugningsmanifold som giver ekstra effekt og ser meget mere læker ud - Rigtig meget når du begynder at tune på motoren. Den er lavet til Bosch / Siemens dyser med 13,5mm. O-ringe. Vi kan anbefale eks. 668cc eller 875cc. dyser som kan være med op til 600 & 800 hk. - Store højohms dyser kan give en mere ustabil tomgang, hvis man dog køre en lidt federe blanding i tomgang giver det ikke noget problem. 

    2JZ performance intake - Rigtig lækker indsugningsmanifold der har et super godt flow. 

    668cc. dyser - Dyser som er med op til ca. 550-600 hk. - Alt efter blandingsforhold

    875cc. dyser - Dyser som er med op til ca. 750-800 hk. Alt efer blandingsforhold 

    EV1 stik - Stik til montering af overstående dyser, stikkene skiftes meget nemt hvis du har en tang der kan klemme stikbenene. 

     

    Køling - Stor intercooler og alukøler

    Køling af kølersystem og ladeluft er begge meget vigitge faktore når bilen bliver effektforøget med eks. 100% - Vi har eks. alukøler med tykt element og god køling. Intercoolersystemet skal også kraftig opgraders, her vil vi anbefale min. en 600*300*76mm. til 600hk. Element der er 100mm. tyk til 800hk. - Det finder du på linket herunder.  

    Alukøler til Supra - Stor alukøler til Toyota supra, tykt og effektivt kølerelement 

    Intercooler - Universal intercooler hvis du selv ønsker at montere intercooler og lave rørføring

    Alurør til rørsystem - Alurør er letter end rustfri rør og kan derved være en fordel at bruge pga. vægten

    Silikoneslanger - Til opbygning af intercooler system, vælg mellem Sort, blå og rød. 

    Komplet intercooler system - Hvis ikke vi har plug and play til netop din model skaffer vi den gerne hjem. 

     

    Udstødning - Upgrade exhaust

     Når du skal tune din 2JZ motor op skal der mere luft ind i motoren og derfor skal der selvfølgelig også mere ud. Det anbefales at montere et 3.5" system for at få optimal effekt ud af motoren. Vi bygger mange udstødningssystemer til bla. Mercedes AMG, Porsche og andre lækre mærker - Derfor kan vi også tilbyde et speciallavet udstødningsystem til din bil!

    Speciallavet udstødning - Vi special bygger aller former for udstødningssystemer

    Byg din egen udstødning - Vi har alle former for dele til racerudstødning hvis du vil bygge din egen

    Rustfri rør - Rør og bøjninger til at lave udstødning 

     

    Benzinanlæg - Upgradering 

    Skal du have opgradet benzinpumpen eller monteret en Surge tank har vi alt du skal bruge. En ny alubenzintank / fuel cell kan også være en løsning hvis du skal køre race. Vi hjælper gerne hvis du blot skal bruge stumperne eller have designet og monteret hele systemet.  

    Upgrade benzinpumpe - Her finder du flere forskellige benzinpumper til intern og ekstern montering

    Surge tank - Skal du have ekstern benzinpumper monteret i en surge tank har vi mange gode løsninger

    Fuel cell - Benzintanke til race 

    AN-fitting - Alt i AN-fittings til armeret slanger, benzinpumper, benzinfilter osv osv. 

    Benzin anlæg - Alt til montering af nyt upgrade benzinanlæg

    Surge tank

    Motorstyring - Plug and play med ECU Master

    Med Plug and play boks fra ECU master er det meget nemt at montere en ny programmerbar motorstyring på din bil. Prisen for PNP boksen er meget lav, der skal bruge en ECU master styring sammen med PNP boksen - Men stadig meget lav pris. 

    PNP til 2JZ - Plug and play system fra ECU Master

    Ecu master - Styringer og div tilbehør

    Boostcontroller - Vi har manuel, elektronisk ladetrykventiler som også kan tilkobles eks. ECU master

    ECU master EMU classic

    Upgradering af motordele - Performance engine parts

    700+ eller hvis du vil være sikker på at motoren køre rigtig mange km. efter upgrade turbo osv. kan du med fordel skifte til JE-stempler, H-profil plejlstænger, stærke ACL lejer, ARP bolte og anden toppakning. 

    Motordele - Finder du ikke det du skal bruge er du meget velkommen til at kontakte os.