Du har ingen varer i din varekurv.
Vi forsøger at hjælpe folk så godt på vej med tuning af deres motor som mulig. Vi har her forsøgt at skrive om de ting der kan gå galt, men relativt nemt kan løses. Vi forsøger selvfølige også at vise dig en nem og billige måde at få de ekstra hk. ud af motoren som du ønsker. Er der noget som du ønsker at vide, som ikke står i denne guide, er du velkommen til at skrive til os, så vi har mulighed for at finde ud af det og skrive det i guiden.
RB26 motoren blev præsenteret første gang i 1986, hvor den lå i Nissan Skyline GT-R R32 og Nissan GTR R33.
Motoren har mange brugt i mange andre bilen, som eks. Nissan 30ZX, Nissan 350Z, Infiniti GT35.
RB26DET har en 73,7mm. slaglængde. Kompressionsforholdet er 8.5:1. Topstykket er af aluminium med 24 ventiler ud ventilstyring.
Tændingsrækkefølgen er 1-5-3-6-2-4.
Original knastaksel er 240/236 grader med 8,58/8,25mm. løft og mekaniske løfter. Indsugningsventilerne er 34,5mm. Udstødningsventilerne er 30mm. Indsugningssystemer er lavet med spjældhuse som er 45mm.
Originale turbolader er 2 stk. Garrett M24 med keramiske turbinehjul. Som kører med 0,7 bars ladetryk.
Nissan Skyline GT-R34 er med 2 stk. Garret M24 turbolader med keramiske lejer.
Benzindyserne er 444 CC/min.
Alt dette giver 280hk. ved 6800 omdrejninger. og 353 NM ved 4400 Omrejninger.
Tidlige RB26DETT (Nissan Skyline GT-R R32) kommer med ineffektive oliepumper - Her kan det være en fordel at bruge en oliepumpe fra en RB26DETT N1.
Restrektion i topstykket - Ekstra slange fra topstykke til bundkar (mere info kommer)
Tændspolerne kan blive dårlige og giver misfires, og herfor skal udskiftes.
Turbolader med keramiske turbinehjul kan ikke holde til mere end 0,9 bars ladetryk - De "springer i luften" ved for meget belastning.
Med originale tubolader kan du med keramiske turboer køre med op til 0,9 bars ladetryk. Med 0.9 bars ladetryk kan du forvente omkring 330 hk. på hjulene som vil give en 402 meter på en høj 12 sekunders tid. Med dette setup skal du have ændret eller skiftet oliepumpen ud, monteret en Bosch 044 benzinpumpe, 550 CC/min benzindyser, boost controller til at styre ladetrykket stabilt, 3" udstødning.
Vil du have masser af effekt ud af motoren kan det være en ide at skifte til et system med single turbo. Apexi Power Vi har turbomanifolde, turbo og alt hvad du skal bruge.
RB26DETT turbomanifold - Upgrade turbomanifolde med T4 flange og ekstern wastegate.
GT4294 turbo - Turbolader til effekt op til 850 hk. som passer på turbomanifolden.
Extern wastegate - Ekstern wastegate skal til når der kommer en stor turbolader på.
Olieslange kit - Olieslange til turboladeren og returløb fra turbo.
Vandkøling af turbo - God køling af turboladeren er vigtig ved hård belastning.
Downpipe - Vi laver special-dele og forrør på bestilling - Kontakt os herfor.
Vil du have opgraderet indsugningsystemet har vi indsugningsmanifold og intercooler kit i utrolig høj kvalitet. Med montering af vores indsugningsmanifold får du et bedre flow da der er monteret tragte indvendigt i manifolden. Du får også et motorrum der ser rigtig godt ud.
Performance intakt til RB26DETT - Indsugningsmanifold i utrolig høj kvalitet, som inkluderer gasspjæld og dysebro.
Intercooler kit til Nissan - Intercooler kit til mange bilmærker, bl.a. Nissan
Rigtig god køling af motoren er meget vigtig hvis du presser bilen på en bane eller på gaden. Vi har oliekøler med termostat så olien bliver varm inden den bliver lukket ud i oliekøleren. vi har universale oliekøler som nemt kan tilpasses til Nissan RB26 med forskellige størrelser elementer. Skulle du have brug for at skifte til en alukøler med rigtig god køleeffekt har vi også dette til en rigtig god pris.
Universal oliekøler - Køling af motorolie til den rigtige pris.
Alukøler - Aluminiumskøler i rigtig god kvalitet.
Har du en RB26 motor er chancen for at du skal lave 600 hk. stor. - Vi anbefaler min en 3" udstødning op til 500hk. og herover 3½" racerudstødning. Det kan være nemt at bygge din egen udstødning med et godt flow eller at få os til at bygge en speciallavet udstødning - kontra at skulle finde et udstødningssystem som virker godt, og samtidig sidder perfekt op under bilen. Bygger du din egen udstødning kan du lave en til omkring 4000 kr. og vi bygger 3" udstødninger fra ca. 8000 kr. - monteret.
Forrør - også kaldet downpipe, anbefaler vi 3,5" hvis det er muligt. Turboladeren laver turbolens lige efter afgangsiden og herfor skal der være mere "plads" til udstødningsgassen.
Universal udstødning - Performance udstødningsdele til at bygge din egen udstødning.
Downpipe & forrør - Vi specialbygger gerne en downpipe til dit eller vores turbokit.
Speciallavet udstødning - Vi bygger speciallavet udstødning til mange bilmærker. Bla. Porsche, BMW, Mercedes, VW, Audi osv.
Ved opgradering af dyser skal du være opmærksom på at nogle ældre modeller kører med en anden type dyser / størrelse på o-ringe. Det er simpelt at afmontere en af dyserne og måle diameteren. Vi har eks. 668 ml. dyser som leverer op til 550-600 hk. Eller 875 ml. dyser som leverer op til 750-825 hk. Begge typer benzindyser er højohms dyser og kan køre på alle typer motorstyring.
Skal du til at opgradere benzinpumpe anbefaler vi at montere en surge tank - En surge tank gør så du altid vil have benzintryk, selv i lange skarpe sving, hvor benzinen ellers normalt vil skvulpe til siden og ikke have mulighed for at suge benzin. Vi har eks. en suge tank til montering af 2 stk. interne benzinpumper. Her kan monteres alt fra 2 stk. GSS342 pumper som leverer op til 800 hk. eller 2 stk. AEM pumper som leverer op til 1700hk.
Benzinanlæg - Her finder du alt i lækre stumper til opbygning af benzinsystemer.
Benzindyser - Vi har mange forskellige størrelser og typer dyser.
Surge tank - Rigtig god måde at opgradere benzinsystemet.
An-fittings - Bruges ved montering af surgetank og ekstern benzinpumper med gevind tilslutning.
Benzinslange - Benzin & olieslanger - Vælg mellem stålarmeret og nylonarmeret benzinslange.
Den rigtige løsning når du skal have masser af effekt ud af motoren er en programmerbar motorstyring. ECU master har lavet en plug and play løsning, hvor du får en adaptor, som sættes imellem det originale motorstyringsstik og ECU master motorstyring. ECU master har rigtig mange funktioner og muligheder, som en High-end motorstyring - blot prisen er meget lavere.
ECU master motorstyring - Programmerbar motorstyring med masser af muligheder.
Plug and play adaptor RB26 - Adaptor til ECU master.