FORDELEN MED AEM VAND / METANOLINJEKTIONSSYSTEM
Vand / methanolinjektion til tvungen induktion (turboladede eller supercharged) gasdrevne racermotorer er et gennemprøvet middel til effektivt at reducere motorens indblæsningstemperaturer og undertrykke skadelig detonation. Dette giver racere mulighed for pålideligt at øge boost og fremskynde antændelsestidspunktet - uden at bruge racing med højt oktanbrændstof - til kraftgevinster på op til 20%. AEMs vand- / methanolinjektionssystemer bruger den mest robuste hardware kombineret med mere avancerede funktioner end noget andet vand / methanol-system med sammenlignelige priser.
Vand / methanol til alle boostniveauer af tvungen induktionsgasmotorer
AEM tilbyder to forskellige vand / methanol controller design til gas køretøjer:
Den ene er boostafhængig for tvangsinduktionsbiler op til 35 PSI boost (kit PN 30-3300). Boost Dependent controller har en indbygget manifold absolut tryk (MAP) sensor med en indstøbt nippel til en boost slange pickup.
Den anden controller (Kit PN 30-3350) har et design med flere input, der gør det muligt for brugerne at installere AEMs vand / metanolinjektionssæt på køretøjer med ultrahøj boost (over 35 PSI) ved hjælp af en 0-5v spændingsbaseret ekstern MAP-sensor.
Robuste, brugervenlige controller-design
De nye controller-design (Boost Dependent Kit PN 30-3300 & Multi Input Kit PN 30-3350) har store drejebestandige drejeknapper og større nummerering for nemt at indstille nøjagtige start- og fulde aktiveringspunkter med dækket status-LED og testknapper til ekstra modstand mod stænk. Et stik er integreret i styreenhedens hus til parring med det redesignede ledningsnets positive låsestik. Boost Dependent controller-huset har en indstøbt, pigtrådsnippel til at acceptere en boostslange og en ledningsforklaring på bagsiden. Begge controllerhuse har nem adgang til integreret sikring og støbte monteringsfliger.
Forenklet ledningsføring
AEM's ledningsnet til vand / metanolinjektion er afsluttet med et positivt låsestik i den ene ende og har farvekodede ledninger for at lette installationen. Både strøm- og jordledningerne til pumpen er inkluderet i selen, hvilket forenkler ledningsprocessen og eliminerer enhver chance for, at pumpen ved et uheld aktiveres fra en kortslutning i systemet. En ekstra ledning er inkluderet til tilføjelse af en valgfri on / off-magnetventil for at stoppe væskestrømmen, når systemet er inaktivt.
Integreret Boost Safe-funktion
Styringerne i AEMs vandmethanol-systemer inkluderer en integreret “Boost Safe” -outputfunktion, der overvåger hele indsprøjtningssystemet og udløser et jordsignal via et output, hvis det registrerer en spændingsrelateret fejl (kort, dårlig forbindelse, brudt ledning, overophedet pumpe, høj- eller lavspændingssignal osv.), der giver brugerne mulighed for at definere deres failsafe-strategi fra noget så simpelt som at blinke et advarselslys til mere avancerede strategier som at trække boost eller tænding eller skifte brændstofkort på et enkeltstående motorstyringssystem. Kombineret med den integrerede og meget nøjagtige ledende kontakt med lav væske i tanken kan "Boost Safe" også sætte din motor i sikker tilstand, før systemet kører tørt. Denne eksklusive funktion findes kun på AEM Water / Methanol Injection Systems.
Kraftig højtryksinjektionspumpe
AEM's internt forbipasserede vand / methanol-injektionspumpe cykler ikke til og fra og giver stille, jævn drift. Den har robust konstruktion inklusive integrerede slangebeslag, EPDM-tætninger og en Santopren-membran, der giver ensartet og pålidelig væsketilførsel.
Lavprofil 1,15 gallon tank
AEMs gasvand / methanolinjektionssystemer fås med eller uden en kompakt tank på 1,15 gallon, der har et anti-sultreservoir. En mere nøjagtig, ledende væskesensor med lavt niveau er integreret i tanken og har et positivt låsestik med farvetilpassede ledninger til ledningsnettet. Sensoren eliminerer enhver chance for forkerte aflæsninger på grund af interferens fra snavs.
Bearbejdede billetinjektorer og dyser
AEM inkluderer en præcisionsbearbejdet billetinjektor i sit benzin vand / methanol injektionssæt. Den har en integreret kontraventil for at forhindre utilsigtet væskestrøm. Tre dyseindsprøjtningsdyser er inkluderet til at matche vand / methanol-flow til motorens hestekræfter.
Revideret flowkontrolstrategi for mere lineær væsketilførsel
AEMs ingeniører brugte lang tid på at modernisere controllerens flowkontrolstrategi for en mere lineær flowoutputlevering. Dette betyder, at flowtilførslen bedre svarer til en motors behov for vand / methanol-injektion, hvilket yderligere optimerer ladeluftkøling og detonationskontrol.
- Boostafhængig og multi-input (0-5v / frekvens) progressive controller-design har store justeringsknapper, integreret stik til ledningsforbindelse, integreret sikring, dækket statuslys og testknap for forbedret stænkmodstand og monteringsfaner
- Ledningsnet er afsluttet med et positivt låsestik i den ene ende med farvekodede ledninger for at lette installationen, integreret pumpejordkredsløb og ekstra ledning til valgfri tænd / sluk-væskesolenoid
- "Boost Safe" failsafe output inkluderet (for komplet failsafe under alle forhold, se vores Water / Methanol Failsafe Device)
- Kraftig højtryksindsprøjtningspumpe har integrerede fittings, en Santopren-membran og EPDM-tætninger for at modstå korrosion.
-
- Vores pumpe maksimerer ledningstrykket for optimal forstøvning, og dens stille, glatte drift kan næsten ikke detekteres
- Præcisionsbearbejdet billet-aluminium-injektor med integreret kontraventil
- Tre udskiftelige injektordyser, der dækker en lang række HP-niveauer (250cc / min, 500 cc / min & 1.000cc / min)
- 1,15 gallon tank med anti-sultreservoir, integreret ledende lavvæskesensor og positiv låsestik (tankløse systemer findes)
- 20 fod injektionsslange inkluderet
- LED-dash-lys til systemstatus og lav væskeadvarsel
Reducerer opladningstemp
Udtrykket "flydende afkøling" med vand / methanolinjektion refererer til en stærkt forstøvet tåge af vand / methanol, der injiceres i luftstrømmen og begynder at fordampe. Når det gør det, reducerer denne fordampningseffekt lufttemperaturerne med så meget som 100 grader og leverer en mere iltrig luftladning.
Reducerer detonation (Knock)
Vand absorberer varme, og methanol er et køligt brændende, anti-bankklassificeret brændstof. Når de kombineres og introduceres i indløbsstrømmen, kan de effektivt øge dit køretøjs anti-knock-indeks, så du pålideligt kan øge booststrykket og fremme antændelsestidspunktet ved hjælp af pumpegas.
Reducerer kulstofindskud
Moderne køretøjer udstyret med EGR-enheder (Exhaust Gas Recirculation) til emissionskontrol fremmer kraftigt kulstofopbygning inde i luftindtaget. Denne kulstofopbygning kan skabe 'hot spots' i forbrændingskamrene, der kan forårsage detonation. Vand / methanolinjektion har en 'damprengøringseffekt', der reducerer denne kulstofophobning og i nogle tilfælde kan øge brændstoføkonomien.