Du har ingen varer i din varekurv.
Vi har arbejdet meget med forskellige motor og kan derfor hjælpe med de stempler du ønsker og opfylder de krav der stilles til din ombygning. Smedet stempler er ofte et must når du bygger en motor hvor der skal monteres kompressor eller turbolader, den ekstra effekt og tryk på stemplerne ødelægger ofte de originale stempler. I nogle tilfælde kan du være heldig at skulle tune en motor hvor stemplerne ikke behøves at udskiftes op til en hvis effekt eller ladetryk. Dette kan eks. være BMW motor som M20/M50. Dog er der så nogle af dem hvor plejlstangen ikke er stærk nok. Vi hjælper gerne med information om din motor, vi kender dog ikke til alle motore og hvilken effekt de kan køre med inden du skal have nye smedet stempler.
Du kan eks. få:
Stempler efter ønsket boring, kompressionsforhold og krumtapsslaglængde.
Keramisk coating på overfladen af stemplet - Varmen afvises fra stemplet og bliver i forbrændingen.
Anti-friktion coating på siderne af stemplerne. Giver ekstra levetid på stemplerne.
Upgraderet krydspind - Som kan fåes i letvægt eller ekstra tykkelse til turbomotor. Det anbefales at opgradere krydspinden hvis du skal lave mange hk. Ofte er kydspinden lavet til medium power.
Lateral gas port - Sikre overlegen stempelringstætning ved at øge gastrykket bag stempelringene. Anbefales kun til racermotor, da gasportene hurtigt kan blive tilstoppet. Slider også ekstra på stempelringene.
Når du ringer er det en god ide at have følgene oplysninger klar fra din bil:
Mærke / model
Årgang
Motorkode