Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Lejer

    Racer lejer

    ACL H VS HX 

    Lejer der har et HX i varenummeret giver 0,025mm. mere plads til oliefilm. 

    Se hvordan du afmontere resten af blokken i reparationshåndbogen. Følgende tolerancer skal som minimum kontrolleres, stempelringe, cylinder, plejlstangslejer og krumtapslejer. Fremgangsmåden er beskrevet i reparationshåndbogen. Opmålingen af lejerne kræver specialet måleværktøj (en mikrometerskrue)

    Olietrykket fortæller hvordan din motors lejer har det og hvordan din oliepumpe har det. Det er meget vigtigt at testen udføres på en driftvarm motor (8-10 km), da stemplerne udvider sig med varmen. Afmonter din olielampe-måler i motorblokken og sæt i stedet et manometret i hullet. Oliepumpens tryk er afhængig af omdrejningstallet. Olietrykket i tomgang er meget forskelligt fra motor til motor, du kan finde trykket for din motor i reparationshåndbogen. Det høje olietryk bestemmes af pumpens overtryks ventil, og det er normalt ikke her at problemerne ses.


    Hvis olietrykket er for lavt i tomgang, kan det skyldes at dine lejer er så slidte, at olien løber lige igennem lejerne (for meget luft imellem aksel og leje). Det kan også være din oliepumpe der er defekt eller slidt. Hvis der er problemer med olietrykket ved lave omdrejninger skal motoren kontrolleres nøje igennem (den kan synge måske på sidste vers). Hvis olietrykket er for højt ved høje omdrejninger ca. over 2.000 o/m, kan det være din overtryksventil i oliepumpen der er defekt eller tilstoppet. Hvis du skal tune motoren meget, kan det en god ide at montere en bedre oliepumpe og i hvert fald en oliekøler. Pumper og køler kan du få i tuningsforretningerne.

    Race lejer bruges ofte når motoren skal være højtydende. Lejer er ofte hårdt belastet og derfor kan det anbefales at bruge en racerleje som har en hård overflade og ikke trykkes flad ved høj belastning eller ladetryk. Det anbefale at køre med lejer der har samme tolerance som originale lejer. Skal du bygge en meget speciel motor der enten skal have lavere modstand ved lejerne ved høje omdrejning eller skal du køre med meget højt ladetryk er du velkommen til at kontakte os. 

    Sorter efter

    King Main Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    MB7084XP0.25
    Bearing Shells
    1.010,44 (DKK) inkl. moms

    King Thrust Bearing TOYOTA 1JZ/2JZ

    TW 284AM
    Bearing Shells
    78,00 (DKK) inkl. moms

    King Toyota 2JZGE / 2JZGTE 24V 3.0L (Size +0.5mm) Rod Bearing Set

    CR6754XPC0.5
    Bearing Shells
    842,88 (DKK) inkl. moms

    Nissan SR20DE / SR20DET hovedlejer

    1.00207.05043-MB5243XP
    King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (Size STD) Performance Main Bearing Set
    748,75 (DKK) inkl. moms

    Nissan SR20DE / SR20DET hovedlejer - MB5243XPC STDX

    1.00121.03-MB5243XPC STDX
    King Nissan SR20DE/DET (2.0L) (Size STD) Performance Main Bearing Set
    875,00 (DKK) inkl. moms

    PSA EW10J4 Main Bearings

    H086/5 STD
    495,00 (DKK) inkl. moms

    SR20DE / SR20DET plejlstangslejer

    Til baghjulstrukne 2.0L motorer. (size 0.26mm)
    595,00 (DKK) inkl. moms

    VR6 2.8/2.9L 12v - Smedet stempler, Athena pakning, K1/ZRP plejlstænger, ACL Lejer

    Kit til VAG VR6 2.8/2.9L 12v - Engine code: AAA/ABV
    18.590,00 (DKK) inkl. moms 14.925,00 (DKK) inkl. moms