Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Kølesystem

    Kølesystem - Alt i køling til motorsport

    Herunder finder du alt du skal bruge når du bygger kølesystem til en bil til motorsport. Køling af motorens væsker, såsom motorolie og kølervækse, er en af de vigtiste faktore når du skal køre motorløb. Har du en motor der bliver for varm holder den meget kort tid. Måden du køler bilens væsker på er ved at sende dem ud i en køler (enten til kølervæsken eller motorolien), denne køler skal være så stor som muligt eller af en passende dimensionering, alt efter hvilken type motorsport du kører. Væsken der kommer ud i køleren bliver kølet af luften der der bliver ført igennem køleribberne, herfor er det også vigtig at bruge en kølerblæser af en ordenlig kvalitet. Kølerblæser fåes i meget god kvalitet fra eks. SPAL.

    Motorens thermostat bestemmer minimums driftstemperaturen, denne temperatur er typisk omkring 85-90 grader. Ønsker du at hæve effekten på bilens motor kan det være en fordel at køre med lavere temperatur på eks. 70-75 grader. Her skal du finde en anden thermostat som åbner før. 

    Vælger du et oliekølerkit fra os er du sikker på at kvaliteten på både oliekøleren, an fittings og slanger er helt i top. Finder du ikke et sæt der lige passer til dit behov, laver vi gerne et specielt der passer til bilen. Vi har alt i fittings og slanger til dit kølesystem. 

    For at motoren cirkulerer vandet rundt i bilens kølesystem er der monteret en vandpumpe. Denne vandpumpe er mekanisk trukket af en rem, som følger motorens omdrejninger. Når motoren er højt oppe i omdrejningerne kører vandpumpen ofte meget hurtigere end hvad der er optimal, her kan den istedet for "piske" kølevæsken og hermed reducere cirkulationen af kølervæsken. Derfor kan det være en fordel at montere en vandpumpe som kører optimal omdrejninger hele tiden. Effekten på bilens motor bliver også øget, da den ikke skal trække en ineffektiv mekanisk vandpumpe. 

    Pift motorrummet op med flotte kølerslanger i eks. blå. det ser godt ud i motorrummet. Ombygger du kølesystemet kan det være du skal bruge en ny ekspansionsbeholder, disse er monteret med et kølerlåg med overtryksventil. Bygger du din egen beholder har vi nye flotte kølerlåg med og uden overtryksventil. 

     

    Sorter efter
    Vis per side

    UP1-J pump, rubber impeller 28 l/min - 12v

    1.00108.01021
    Self-priming electric pump with rubber impeller. Fitted with water proof cable guide and internal brush holder with EMI filter. ISO 8846 and ISO 8849. Ideal for bilge and waste water on any type of boat.
    1.375,00 (DKK) inkl. moms

    VA33-BP91/LL-65A 24V (385MM) - 2254 CFM

    VA33-BP91/LL-65A 24V
    1.995,00 (DKK) inkl. moms

    Vand til luft intercooler 2.5" - Water to air - Rund model - 290mm

    MP-BIC001
    Denne intercooler er med 2.5" studser. Intercooleren er rund og derfor passer den godt ind i fronten, hvis der ikke er meget plads.
    1.250,00 (DKK) inkl. moms

    Vandcirkulationspumpe

    1.00121.02-W0047
    Hoseconnection outer diameter 20mm
    875,00 (DKK) inkl. moms

    Vandindsprøjtning dyse

    Vandindsprøjtning dyse - Vælg mellem flere størrelser.
    Fra 395,00 (DKK) inkl. moms

    Vandindsprøjtning Stage2

    Kit som typisk bruges til ladetryk over 1 bar.
    4.795,00 (DKK) inkl. moms

    Vandindsprøjtning Stage2 - Diesel

    Stage2 vandindsprjtning til dieselmotor.
    5.975,00 (DKK) inkl. moms

    Vandkøler til intercooler - Mercedes A45

    Vandkøler til intercooler på Mercedes A45.
    5.000,00 (DKK) inkl. moms

    Vandret flow luft til luft intercooler

    Vandret airflow.
    Fra 3.665,62 (DKK) inkl. moms

    Vandtemperatur sensor fitting - Ø30mm

    1.00107.04-MP-GR06-30MM-BK
    1/8"-27 NPT thread for sensor
    125,00 (DKK) inkl. moms

    VW GOLF GTI 2.0 FSI MKV MK 5 TURBO, 8PCS - Kølerslangekit - LAGERSALG

    1.00132.01031
    Leveres i blå
    625,00 (DKK) inkl. moms 312,50 (DKK) inkl. moms
    Filters Close