Søg
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Drivlinje

    Svinghjul, Racer kobling & sportskobling 

    Svinghjul og kobling har bla. den funktion at skulle overføre motorens effekt fra krumtappen/svinghjul til koblingspladen som er forbindelsen til gearkassen via højgearsakslen. På svinghjulet er der monteret en startkrans med "tænder" som startmotoren går i indgreb med ved aktivering af startmotoren. Svinghjulet afleder også en vis mængde varme mellem indkobling og udkobling. Kører du eks. drift skal der afledes meget varme. Jo tungere svinghjul du har, jo mere stabilt går motoren i tomgang og jo nemmere er igangsætning. Men får du et let svinghjul i motoren monteret kan det være sværere at igangsætte bilen, da der ingen masse er til at holde omrejninger på motoren. Dog får du mere omdrejningsvillighed og mere effekt, da motoren ikke skal trække svinghjulet op i hastighed. 

    Koblingspladen er den som er forbundet med gearkassen gennem højgearsakslen. Den sidder klemt fast mellem svinghjul og trykfod. Trykfoden er den der aktiveres med koblingspedalen, når denne aktiveres letter den trykket og giver plads til at koblingspladen ikke følger med svinghjul og trykfod rundt. - Hermed udkobling og du holder stille eller kan skifte gear. 

    En sports/racer -koblingsplade kan være belagt med organisk matriale, blandet med sintermetal eller ren sintermetal. Ren sintermetal gør at du får en hård tilkobling (ON/OFF). Men kan holde mere effekt. 

    Effekten, der kan føres igennem systemet, er en blanding af diameteren på koblingsskiven, trykket fra trykfoden og belægningstypen. 

    Hvad der får en kobling til at glide er momentet der tilføres fra motoren. Drejningsmomentet er en betegenlse for hvor meget motoren vrider/trykker. Der er forskel på hvor meget en original kobling kan klare, nogle kan klare meget lidt, andre meget effekt forøgelse. Spørg her andre der har tunet netop din type motor. 

    Flerpladet kobling er også en mulighed, men disse er meget omkostningsfulde. De ligger ofte omkring 10.000kr+

    Herunder finder du nogle af de koblinger vi forhandler. Vi kan skaffe racerkoblinger til næsten alle bilmærker og modeller. Du er sikker på at få en kobling i højeste kvaliet, når du køber ved Qualitec.dk Ofte kan du vælge mellem en zintermetal kobling eller en organisk kobling med zintermetal i. Den mest effektive racerkobling er en zintermetal kobling men den tager også "hårdt" ved og du kan ikke koble "blødt" til. Der er en organisk kobling mere blid. Kan du ikke finde en til din model kan du altid kontakte os og vi hjælper med at finde den til dig. 

    Sorter efter

    Qualitec - Servostyringsbeholder - 0,75 Liter

    1.00106.02-GBYX-01005
    Servobeholder
    445,00 (DKK) inkl. moms

    Bremsevæskebeholder - Gennemsigtig - 7/16 UNF - Center forskudt tilslutning

    1.00102.07-BLC01S
    Bremsvæskebeholder med 7/16 UNF gevind. - Beholder diameter: 67mm. - Låg diameter 79mm. Højde beholder: 73mm. Total højde 101mm.
    210,00 (DKK) inkl. moms

    SOLID ALUMINIUM SUBFRAME BUSHES - E46 3 SERIES & M3, E85 E86 Z4 & Z4M (4 pak)

    1.00108.05-FS-268
    E46 3 SERIES & M3, E85 E86 Z4 & Z4M (4 pak)
    1.062,50 (DKK) inkl. moms

    Bremse fordelingsventil / Bremsetryksregulator - Rund greb

    1.00120.05-MP-PPV05
    Bremsefordelingsventil med rundt greb til at styre trykket til bagbremserne.
    375,00 (DKK) inkl. moms

    Front control arms adjustable “lollipops” BMW E30 / E36

    1.00127.05-0081
    Kraftige justerbar bærearmsbøsning i for.
    1.150,00 (DKK) inkl. moms

    Spec SR20DET Stage 3 Clutch Kit Rear Wheel Drive - SN333

    SN333
    4.200,00 (DKK) inkl. moms

    BMW E36 E46 Z4 Adjustable Camber arms

    1.00335.03-YZ061
    Rear adjustable lower control arms for BMW e36 / e46 / Z4. The product is mainly used to change the rear wheel camber.
    750,00 (DKK) inkl. moms

    WV G60 svinghjul - boltsæt M10x1x19,5

    1.00205.11011
    Inkluderer 6 bolte
    195,00 (DKK) inkl. moms 162,50 (DKK) inkl. moms

    REAR TRAILING ARM MOTORSPORT BUSHING E36/E46

    1.00126.03-103
    Højkvalitets trailing bushing
    1.343,75 (DKK) inkl. moms

    HYDRAULIC HANDBRAKE ADD-ON - With container

    1.00147.01-0156CO
    High quality hand break with tank
    1.378,12 (DKK) inkl. moms

    ULTRALIGHT ALUMINIUM HYDRAULIC HANDBRAKE

    1.00163.01-93
    Simple design.
    1.706,25 (DKK) inkl. moms

    WV G60 svinghjul - Bruges ombygning på 1.8T / 1.9 TDI motor - 10 kg

    1.00143.06-3021 600 294
    Passer til følgene gearkasser 02J / 02A / 02R.
    2.250,00 (DKK) inkl. moms

    BMW CAMBER & CASTER PLATES - E31/E36/E39/E46/E60

    1.00343.03-CP7
    BMW E31/E36/E39/E46/E60
    1.095,00 (DKK) inkl. moms

    VR6 koblingskit 228mm. 28 tand - Original Sachs

    1.00143.06-3000 384 001
    Passer til svinghjulsombygning 1.8T / 1.9 TDI - Gearkasser 02J / 02A / 02R.
    2.370,00 (DKK) inkl. moms

    Sachs trykfod - 883082 999645 - 228mm.

    1.00122.02-883082 999645
    2.0 Syncro (1HX1), 2.0 GTI 16V, 2.8 VR6, 120 kW, 2.8 VR6, 128 kW, 2.9 VR6 Syncro (1HX1), 1.9 TDI, 66 kW
    3.195,00 (DKK) inkl. moms

    240MM Special ORGANIC Clutch DISC 32,5X35-26N

    1.00331.08-240*35.2-26N OB
    BMW M57N M57N2 GS6-53DZ code HGD / HGU
    870,00 (DKK) inkl. moms

    E46 3.0 BOLT IN TWIN BRAKE CALIPER ADAPTER

    1.00140.02-095
    BMW E36/E46 bolt Twin brake caliper adapter
    995,00 (DKK) inkl. moms

    Wilwood Residual Pressure Valve - New Style w/ Fittings - 2# / Blue

    V82-260-13783
    Fortryksventil på 2 psi til brug på skivebremser for at elimenere pedal vandring.
    320,00 (DKK) inkl. moms

    Pro hydraulisk håndbremse - Stående - Blå / Sort

    1.00149.01041
    Blå underbeslag - Sort på lodret håndtag
    695,00 (DKK) inkl. moms

    228MM SINTERED CLUTCH DISC - 20,3x22,2-28N

    1.00349.02-228*22.1-28N CR6
    Diameter [mm]: 228 - Number of Teeth: 28 - Hub Profile: 20,3x22,2-28N
    995,00 (DKK) inkl. moms
    Filters Close